Tuesday, January 10, 2012

Otacksamhet

Igår åkte jag till Nordstan för att leta jobb. Av alla dom personalansvariga jag pratade med så var det två stycken som var urtrevliga och faktiskt verkade intresserade. Inte av att anställa, men att dom verkade intresserade av vad jag ville, att dom tyckte det var kul att man kom dit och visade sitt intresse. Vissa andra verkade mest bara bli irriterade, vilket jag personligen bara ser som oproffsigt.
Visst, nu kommer det säkert in en del som frågar samma sak som jag, och dom får säkert en hel del cv:n. Men det kommer ju in en hel del frågvisa kunder också, och även om jag frågar om jobb så är jag ju fortfarande en kund. Jag kanske kommer tillbaka i morgon och frågar efter en bok. Uppträder dom like ointresserade eller irriterade då? Det kanske inte är samma sak, men dom borde ändå kunna visa upp lite trevlighet. Jag kanske är den femte arbetsökande som kommer in i deras butik idag, men jag kunde lika gärna varit den femte kunden som vill titta på den klänningen som hänger högst upp på väggen.

No comments: