Monday, January 02, 2012

Nytt år, nya möjligheter..

Som vanligt vid den här tiden så kommer depressionen smygande. Många blir deppiga under hösten eftersom det blir mörkare (?). Själv blir jag som deppigast vid nyåret. Då har jag precis blivit ett år äldre, dock inte så mycket klokare som man kan önska. Inte så mycket rikare heller. Varken i erfarenheter eller pengamässigt. Ett år äldre. Fortfarande inget jobb. Fortfarande vill arbetsgivarna endast ha positiva, utåtriktade och pratglada anställda. För oss positiva, inåtriktade och pratglada är det svåra tider..

Började plugga till hösten, dels för att få något att göra, dels för att få studiebidrag. En simpel grundkurs med tre tentor. Läste på inför första, kuggade, läste på inför andra och omtentan på den första, kuggade. Läser på inför tredje omtentan för första, omtentan för andra och tentan för tredje. Vilken tenta ska jag satsa på? För just nu känns det inte som att jag kommer klara grundkursen vilket som.

Jag läser och läser men det är inte mycket som fastnar. Eller i alla fall inte rätt saker. Tentan tar ju självklart upp det som jag inte har en aning om. Fastnar Jesus kommer frågor om Petrus. Fastnar Petrus kommer det frågor om Paulus. Vilka böcker ska jag prioritera för att hinna läsa om allt?

Vårens planer är att fortsätta tenta på grundkursen. Och hoppas på att alla tentorna är avklarade till hösten. Eller hoppas på det som i några år har setts som det omöjliga; att få någon form av jobb.

No comments: