Monday, February 28, 2011

Avslutning

Sitter med en programkatalog från högskolan i Jönköping. Träffade en studievägledare i fredags, och fick lite info om utbildningar. Gjorde även ett intressetest, så ska kolla upp utbildningar och yrken som jag kan vara intresserad av och sedan ska jag tillbaka till studievägledaren för att disskutera hur jag ska göra mm.
Efter att jag varit där gick jag till Lernia för att hälsa på Hamdi på Lernia. Hennes grupp skulle ha en liten avslutning så tänkte bara gå dit och säga hej. Slutade med att jag blev kvar där en stund. Dom hade gjort mat från sina olika kulturer, bland annat arabisk, somalisk och indisk mat. Och lärarna hade gjort typisk svensk mat också. Så himla roligt att se hur alla hjälptes åt och var glada över att träffas igen (dom hade haft praktik i en månad). Alla var så trevliga och det gör att jag nästan önskar att Lerniakursen hade varit längre så jag hade haft mer tid till att lära känna fler i den gruppen.

No comments: