Wednesday, June 09, 2010

Yantra vs Shakti

Igår efter jobbet sprang jag in på Life, en butik som jag inte varit inne i tidigare. Men någon gång ska ju vara den första. Där såg jag att dom hade en yantramatta för ungefär 299 kronor. Var lite sugen på att skaffa en spikmatta vid jul när det var sådan hype kring den men det blev inte av. Nu har jag kommit tillbaka till den tanken. Dock så är ju frågan vad det är för skillnad mellan en yantramatta och en shaktimatta?
Det jag hittat på nätet är dessa skillnader:

  • Yantramattan är lite billigare
  • Yantramattan finns i fler storlekar
  • Yantramattan har fler spikar och möjligen lite vassare (läst recensioner)
  • Yantramattan finns i olivgrön och purpur (shaktimattan finns i grön och orange)

Effekten verkar dock vara densamma. Har ej heller läst att yantramattan skulle vara en billigare kopia av shaktimattan. Så kanske är det äntligen dags att prova en matta?

No comments: