Sunday, May 16, 2010

Tidigare liv

Kan man minnas saker som skett i ett tidigare liv? Det finns ju dom som sägs ha gjort det, personer som har kunnat berätta om sådant som skedde innan dom själva var födda. Utan att ha vetat om det innan såklart. Jag brukar själv skämta om att jag i ett tidigare liv var Marie Antoinette. Det skulle väl varit lite häftigt? Att ha varit någon som folk faktiskt kommer ihåg såhär långt senare. Annars så tror jag nog att man kan gissa sig till vad som skett i ett tidigare liv, genom att se på hur man är nu. Till exempel, jag är intresserad av mellanöstern och asien. Kanske har det något att göra med vad jag var i mitt tidigare liv? Kanske bodde jag i Indien eller i Iran? Och att "rötterna" ännu sitter kvar i själen, att man omedvetet tar med sig minnen från tidigare liv, och kanske utvecklar ett intresse för det.

No comments: