Friday, March 19, 2010

Arbetsförmedligen

Fan, vad irriterad man blir! Jag har som sagt hittat en praktikplats, men innan jag kan börja där så måste jag ha arbetsförmedligens godkännande. Så tidigare i veckan ringde jag till min handledare (jobbcoach, whatever..) men en telefonsvarare sa att hon inte skulle återkomma förren på fredag, idag alltså. Jag ringde till någon växel och blev kopplad till en annan som jag kunde prata med om detta, men det kom upp en telefonsvarare igen. Jag lämnade inget meddelande eftersom jag tänkte att jag skulle ringa senare. Men så ångrade jag mig och ringde växeln igen. Blev återigen kopplad till någon....som inte heller var på plats. Jag lämnade ett meddelande och bad denne ringa upp. Efter ett par timmar så ringde jag till växeln igen, då sa den personen att jag nog fick vänta tills min handledare var tillbaka. Okej, så jag ringde till min praktikplats och sa som det var; att jag inte fick tag på min handledare och att jag skulle höra av mig på fredag.
Idag har jag ringt till min handledare. Och kom till en telefonsvarare som sa att hon skulle vara tillbaka på måndag. Så jag ringde växeln igen, blev kopplad till någon annan som sa att jag kunde komma in till kontoret och få ett papper underskrivet men att jag nog fick vänta tills min handledare kom tillbaka. Hur svårt kan det vara liksom? Hur kan det vara att min handledare inte är på plats under en hel jävla vecka? Och varför säger dom att dom ska vara tillbaka en dag, när dom inte är det? Suck.

No comments: