Saturday, May 02, 2009

Minnen 2005

Nu är det redan maj månad och det finns massa minnen från tidigare år som kommer tillbaka varje år. Nu tänker jag inte dra min livshistoria, men ett stort minne jag har är från år 2005 då jag åkte på klassresa till Italien. En resa som verkligen förändrade mitt liv på många sätt. Jag är glad att jag fick vara med om den resan, trots att jag då gjorde mitt bästa för att slippa åka med. Förutom Italien (som var huvudmålet) så var vi även i Danmark, Tyskland och Schweitz.
Venedig; fin utsikt.
Venedig; undrar hur det är att bo där?
Venedig; självklart såg man gondoler lite överallt.
Rom; vi var på Petersplatsen och såg påven vinka.
Efter det var vi och tittade på bland annat Sixtinska kapellet.
Rom; Fontana di Trevi.
Florens; fin utsikt man har om man bor i dom husen!
Florens; jag tror att det var en kyrka..
Florens; kärlekspar som kommer hit sätter ihop två lås med sina namn på och hänger fast dom på detta staketet. Sedan slänger dom nyckeln i floden, vilket ska symbolisera att dom ska vara tillsammans resten av livet. Väldigt fint, och väldigt många lås!
Florens; närbild på en del av staketet.
Florens; Utsikt över floden.

Translation; It´s May and I remember a classtrip I did in 2005. We went to Italy!

No comments: