Friday, March 20, 2009

Upphovsrätt

För några dagar sedan läste jag på en av mina favoritbloggar; Kelly, om upphovsrätten. Och jag tycker att det är ett väldigt viktigt ämne att ta upp, då många (även jag har gjort det) lånar bilder hej svejs runtom på nätet utan att riktigt veta vem som äger bilden!
Jag tycker det är en bra idé att gå in på Kellys blogg och läsa om detta med upphovsrätten och se att man faktiskt kan "åka dit"! Och det räcker inte att man länkar till ägaren i alla fall, man måste be om lov för att kunna lägga upp en bild på sin blogg!

Läs även om upphovsrättenwikipedia!

Vill tillägga att jag har bett om tillstånd för att få låna alla bilder som finns här på bloggen.

1 comment:

Anonymous said...

Alltid bra med en påminnelse, det är lätt att meila och fråga om lov både gällande text och bild. :)