Monday, September 10, 2007

Cd?

Inte för att klaga här va, men vad i helsike har hänt med våra kära skivbutiker? Jo, jag vet att det är lite halvt ute med cd-skivor, dom flesta laddar ju hem från nätet. Men ändå, själv är jag cd-älskare och drar mig verkligen för att ladda ned låtar. Jag vill ha själva omslaget också, och skivan så som den ser ut i affären. Men vad har hänt? Expert slutade med skivor, Åhléns har ju knappt några kvar. ICA Maxi har ju ett väldigt litet utbud och Coop har knappt något utbud alls. Vart ska vi cdälskare köpa våra stackars skivor?
Ska vi beställa ifrån nätet? Cdon? Men jag vill ha skivan idag! Jag vill inte vänta två till tre dagar tills jag får den och upptäcker att jag inte vill ha den längre. Nej, jag vill slippa tänka efter. Jag vill bara kunna gå in i en affär, titta igen skivorna och köpa den mest annorlunda musik som endast finns i välsorterade butiker.
Snälla, kan någon öppna en bra skivbutik nära mig?

No comments: