Monday, January 01, 2007

Nyårsdagen

Det blev en lång natt =)Jim kom hit, vi tittade på Sunes Sommar. Rätt kul. Så, nu har vårt första år börjat. Känns konstigt på nått sätt. Och inatt när jag hade följt Jim till bussen och var på väg hem igen så tänkte jag en massa på dom senaste åren. Jag vet att han inte vill att jag ska tänka negativt, men jag kan liksom inte låta bli. I förr går när jag började prata om döden så lät han lite ledsen. Men vadå, jag är ju förbi allt sånt nu. Tror jag iallafall. Jag hoppas det.. Fast, hur korkat det än låter, när jag mådde dåligt så var jag rädd för att må bra igen. Och jag kan faktiskt fortfarande känna så. Vad går jag miste om? Jim är den enda som jag inte stängt ute. Jag vill vara med honom, jag älskar honom. Ändå kan jag inte låta bli att tänka att jag förstör hans liv. Bara genom att vara. När han tittar på mig ser jag ju att han menar vad han säger, och jag menar verkligen vad jag säger. Men tänk om jag sårar honom på något sätt. Tänk om jag gör något fel. Jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv. J: På torsdag är det den fjärde. Vet du vad som händer då?M: Jo, jag tror det. Men du kan ju säga vad du tänker på, ifall jag har fel. J: Ja, men då får du blunda först.M: Varför då?J: Blunda nu..

No comments: