Wednesday, September 20, 2006

Onsdag

Igår var jag och körde. Sista lektionen hade jag med Peter. Han frågade mig lite vad jag gjorde, vart ja kom ifrån och så..
P: Jobbar din pappa här i Skövde eller?
M: Nej, han jobbar i Karlsborg..
P: Jasså Karlsborg! (säger han med vad han tror är gotlänsk dialekt)
M: Ja..
P: Ja, lite gotländska kan man allt, haha!
M: Eh..ja.
P: Men du är inte född på Gotland eller?
M: Jo, det är jag.
P: Jaha! Säg nåt! För du verkarinte ha så mycket dialekt..
Mmm..riktigt nice den killen.
Var hos doktorn idag. Han tyckte det verkade bra att jag fortsatte med medicinen, så jag behövde bara höra av mig när jag behövde mer. Riktigt bra de. Han frågade ifall jag ville gå upp till 75mg också, men jag är nog för feg för det. Får se hur det blir..Tre dagar kvar till Göteborg =)

No comments: