Thursday, August 31, 2006

Idol

Såg på idol ikväll. Visst att juryn kan vara grymt taskiga men dom har ju så sköna kommentarer!"Har du tagit sånglektioner?""Nej""Det märks"Japanen ikväll va ju tuff. Typiskt japaner att ha med sig en kamera överallt =)Jaja, har varit på mammas jobb typ hela dagen. Föga roligt.. Dom skulle ha möte vid tolv så då fick jag sitta helt jävla ensam i deras fikarum. Fast det är rätt kul o lyssna på Stefan (tror jag han heter) och Okänd (kille som är ny där) när dom snackar. Idag var samtalsämnet politik och matte i grundskolan. Stefan: "På min tid...."Hur gammal är han då? Typ runt 25 år eller nåt. Väldigt gammal..hehe. Okänd passar inte in bland alla dom där snubbarna som alla snart går i pension. Stackare, hur hamnade han där. Hur kan man vilja jobba inom försvarsmakten? Visst, det finns typ inga andra jobb men ändå, jag skulle aldrig ALDRIG sjunka så lågt som å ta jobb där. Halva min bardomstid var jag i förrådet i Fårösund och redan då fatta jag att det bara var skit. Det enda roliga var ju att åka runt på dom där vagnarna som finns där och att sno godis från en gubbe som inte gjorde annat än å bara gå runt och glo. Sista gången jag åkte buss på Gotland var de Bo som körde och jag tycker fan synd om honom. Han jobbade i förrådet i Fårösund och var den jag hängde efter mest där. Min första kärlek haha! Kommer ihåg hur lessen jag blev när jag fick veta att han hade en flickvän. (Han var typ 20-25 då och jag under 10). Hmm.. Men men iallafall, nu sitter han i en buss dag ut och dag in. Hur jävla kul kan det vara? Näe, aldrig försvaret. Ringde till Vuxenpsyk igår. Det lär ju ta lång tid innan jag får komma dit. Tanten sa att jag skulle gå till Psykiatrin i Hjo istället. Suck. varför kan man itne bara gå till apoteket och hämta lite medicin för? Allt ska va så himla krångligt.
Lyssnar på just nu: Counting Crows - Hard candy

No comments: